Uusi blogi

Sinä, Jeesus, ymmärrät parhaiten,
kun katsot sydämeen,
miten pelkään, valoa väistelen
ja kaipaan pyhyyteen.
Anna anteeksi, pese puhtaaksi,
tee uudeksi kokonaan.
Minä tahdon kuunnella ääntäsi,
se kutsuu seuraamaan.

Sinä, Jeesus, Mestari hiljainen,
et vaatimuksiin vie.
Tulet vastaan seuraasi pyytäen
ja itse olet tie.
Enkä leipää, laukkua, sauvaakaan
saa turvaksi matkalle.
Otan yhden askelen kerrallaan
ja pääsen perille.

Sinä, Jeesus, vallasta riisuuduit
ja suostuit nöyryyteen.
Isän tahdon täyttäen antauduit
maan kaikkeen köyhyyteen.
Sido, Jeesus, nyt minut itseesi,
suo usko ja rakkaus!
Ota kaikki voimani käyttöösi,
luo matkaan tarkoitus

Tämä virsi 510 soi Radio Deillä kun ajoin töistä kotiin. Olin jo pitkään halunnut alkaa julkaista pohdintojani netissä ja blogin aloittaminen oli ollut työn alla viikon päivät. Mutta se nimi. Ei blogia voi aloittaa jos ei keksi sinne nimeä. Ja nimi ei voinut olla mikä vaan, ei ainakaan tällaiselle asioiden ja yksityiskohtien vatvojalle, jollainen minä olen. Muutaman päivän ajan olin nyt maistellut "Elämän löytöretkellä" -nimeä mielessäni. Nyt tämän virren sanat jotenkin kolahtivat ja vahvistivat tunteen, että olen todella matkalla, löytöretkellä elämässä ja haluan Jumalan antavan tarkoituksen tähän matkaani. Tervetuloa seuraamaan blogiani! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tulla omaksi itseksi

Tämän blogin yhteydessä olevassa kohdassa ”tietoja minusta” kerron yhdeksi tavoitteekseni tulla sellaisesi, millaiseksi Jumala minut loi. Tu...