Isä meidän


Isä meidän, joka olet taivaassa. Minä uskon, että on olemassa taivas, jonne sinä kannat meidät kuoleman jälkeen. Siellä suru ja kivut ovat poissa ja saamme onnellisina levät sinun läsnäolossasi. Taivas on kotisi, mutta olet läsnä hengessäsi myös täällä maanpäällä meidän ihmisten elämässä.

Pyhitetty olkoon sinun nimesi. Olet kaikkea muuta ylempänä. Olet pyhä, kaiken luoja. Saan olla ikuisesti kiitollinen elämästä, jonka annoit minulle.

Tulkoon sinun valtakuntasi. Taivaassa meitä odottaa onni ja autuus, mutta siitä voimme saada maistiaisia jo maan päällä. Kun ihmiset kokoontuvat Sinun nimessäsi ja tunnustavat Sinut Herraksi, Sinun henki hoitaa meitä rikkinäisiä ja rauhan ilmapiirissä saamme tuntea Sinun läsnäolosi ja kokea rakkautta lähimmäisiämme kohtaan.

Tapahtukoon sinun tahtosi niin maanpäällä kuin taivaassa. On kiva rakennella mielikuvia siitä, mihin suuntaan haluaisin viedä omaa elämääni, käsikirjoittaa oman tulevaisuuteni. Herra sinä tunnet kuitenkin minut paremmin kuin mitä itse tunnen. Sinä tiedät minua paremmin mikä minulle on hyväksi. Tahdon jättää elämäni sinun käsiisi. Olisi kunnia jos saisin olla sinun käytettävänä. Käsikirjoita Herra sinä minun elämäni.

Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme. Haluan helposti vaikka mitä. Enemmän materiaalia, enemmän hemmottelua elämääni, kaikkea, millä voisin korvata loputtoman rakkauden kaipuuni. Herra sinä tiedät mitä minä oikeasti tarvitsen, tiedät mikä on välttämätöntä, leipää elämässäni. Anna minulle se, mitä oikeasti tarvitsen.

Anna meille anteeksi meidän syntimme. Anna anteeksi kun rikkinäisenä ihmisenä kuormitun helposti ja toimin vastoin itseäni, toisia ihmisiä ja Sinua. Anna minulle mahdollisuus aloittaa elämäni uudestaan puhtaalta pöydältä. Ole mukanani ja tue ja johdata minua, että välttäisin ne ikävät teot, joihin tunnun yhä uudestaan syyllistyväni. Minussa itsessäni ei ole voimia toimia oikein, johdata sinä Herra minut toimiman tahtosi mukaisesti.

niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Kuinka odotakaan sinulta anteeksiantoa, mutta kuinka vaikea minun itseni onkaan osoittaa anteeksiantoa niille, jotka ovat rikkoneet minua vastaan. Kuinka usein suutun ja huudan lapsilleni, rakkaimmilleni. Kun en vaan jaksa. Kun kuormitun. Kanavoin pahan oloni rakkaimpiini. Anna Herra minulle kärsivällinen mieli, anna minulle rakkautta, jota voisin osoittaa lapsilleni. Jotta hekin saisivat oppia tuntemaan anteeksiantamuksen ja armon.

Äläkä saata meitä kiusaukseen vaan päästä meidän pahasta. Kuinka helposti kannan kaunoja miehelleni, joka ei ole osannut toimia toivomallani tavalla. Joka ei huomioinut minua silloin kun huomiota olisin kaivannut. Auta Herra, etten antaisi katkeruuden syövyttää minua sisältä. Siunaa meidän avioliitto.

Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Sinä olet kaikkivaltias, täydellinen rakkaus ja täydellinen hyvyys. Me ihmiset emme voi omilla teoillamme ansaita sinun hyväksyntääsi. Kiitos äärettömästä hyvyydestäsi kun Jeesuksessa otit pahat tekomme kannettavaksesi. Herra sinulle kuuluu kunnia ikuisesti.

Aamen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tulla omaksi itseksi

Tämän blogin yhteydessä olevassa kohdassa ”tietoja minusta” kerron yhdeksi tavoitteekseni tulla sellaisesi, millaiseksi Jumala minut loi. Tu...